Skip to main content
Hero CaseNieuws

Brainbridge Workforce Solutions op weg naar meer werkgeluk

By 10 september 2024september 16th, 2024No Comments

– Happiness at Work Hero Case –

Emmelien Bergmans van Brainbridge Workforce Solutions bracht ons deze Hero Case onder de aandacht.

Over Brainbridge Workforce Solutions

Brainbridge werd in 1998 opgericht als een klein onafhankelijk bedrijf met een ambitieuze visie: “marktleider worden in innovatieve personeelsoplossingen.” Sindsdien is het bedrijf uitgegroeid tot een betrouwbare partner voor alle uitdagingen op het gebied van IT, engineering en extern talentmanagement. Ons doel is om de meest gewaardeerde talent sourcing partner te zijn voor zowel klanten als professionals in diverse sectoren. We helpen bedrijven bij het vinden van het juiste talent voor de juiste functie en bouwen bruggen tussen gespecialiseerd talent en ambitieuze organisaties.

Wat ooit begon als een mono-disciplinair bedrijf, is in 26 jaar uitgegroeid tot een volwaardige Hybrid Workforce Partner. Brainbridge biedt nu niet alleen IT-professionals aan, maar ook ingenieursprofielen, oplossingen voor contractbeheer en MSP-diensten. We streven altijd naar een optimale match, zowel technisch als persoonlijk. Dankzij onze flexibele en innovatieve aanpak vinden we steeds de perfecte oplossing voor elke specifieke sourcingbehoefte.

De Week van het Werkgeluk

We willen je graag een kijkje geven in hoe wij bij Brainbridge Workforce Solutions werkgeluk aanpakken. Tijdens de Week van het Werkgeluk organiseren we namelijk een reeks activiteiten. Hier is een kort overzicht:

Maandag 23 september: Kick-off

  • Intro: We beginnen de week met een uitleg over onze doelen en initiatieven.
  • Movement Challenge: We dagen iedereen uit om samen 1.000.000 stappen te zetten. De grootste stappers krijgen een beloning!
  • Interne Bevraging: We lanceren een uitgebreide survey om feedback te verzamelen over verschillende aspecten van het werk (samenwerken, management, verloning, welzijn, missie & visie van Brainbridge, evaluatie van eigen job, …). Dit met als doel analyses te maken en te onderzoeken hoe wij als werkgever kunnen groeien.
  • Complimentenweek: We stimuleren medewerkers om elkaar complimenten te geven en eens stil te staan bij De Ander.

Dinsdag 24 september:

  • Breakfast & Learn: Twee collega’s vertellen wat meer over hun rol binnen Brainbridge tijdens een (gezond) ontbijt, zo krijgen de andere collega’s meer inzicht in waar andere afdelingen mee bezig zijn.
  • Take a Breath Walk: We organiseren een 3-4 km wandeling in de middagpauze om even te ontspannen en met frisse blik de namiddag in te gaan.

Donderdag 26 september:

  • Poké Lunch: We hebben een foodtruck met gezonde poké bowls voorzien voor de lunch.
  • Afterwork: We sluiten de week af met een gezellig drankje en hapje.

Achtergrond

Deze activiteiten zijn gebaseerd op de ideeën van onze medewerkers, verzameld via een old-school idea box. We willen hiermee (1) de betrokkenheid verhogen, (2) waardevolle feedback verzamelen voor verdere verbetering, en (3) medewerkers aanmoedigen om na te denken over hun werkgeluk en hoe ze dat kunnen bevorderen.

Na Covid hebben we een verandering gezien in de betrokkenheid van onze medewerkers. Als organisatie die al meer dan 26 jaar bestaat, is het belangrijk voor ons om steeds mee te groeien met de behoeften van onze mensen. Flexibiliteit, snelheid, ambitie, betrouwbaarheid en plezier zijn onze kernwaarden, en die willen we ook heel graag doorvoeren in ons werkgelukbeleid.

Reasons for success

We vroegen aan Kim Hilgert, Corporate Well-Being Expert van Tryangle Happiness & Well-Being at Work, om haar feedback omtrent deze werkgeluk initiatieven:

“Natuurlijk worden we enthousiast wanneer een organisatie aandacht schenkt aan welzijn en werkgeluk, vooral omdat Brainbridge aangeeft dat ze hier voor het eerst zo expliciet mee aan de slag gaan tijdens de themaweek.”

– “Brainbridge Workforce Solutions baseert hun activiteiten op directe input van medewerkers, verzameld via een ideeënbus; een effectieve klassieker! Deze bottom-up benadering door af te stemmen op de behoeften van medewerkers en hen mee de initiatieven te laten vormgeven, versterkt de betrokkenheid en geeft aan dat de stem, noden én het welzijn en werkgeluk van werknemers ertoe doet.”

– “De beweging-uitdaging, ademwandeling, en de gezonde ontbijt- en lunchopties zijn concrete acties die zowel fysieke als mentale gezondheid bevorderen. Een gezonde geest in een gezond lichaam is een fundamenteel principe voor minder stress en meer veerkracht, waar Brainbridge hun medewerkers mooi in ondersteunt.”

– “De Complimentenweek, de Breakfast & Learn en de Afterwork initiatieven bevorderen een cultuur van waardering, samenwerking en connectie, waar medewerkers worden aangemoedigd om elkaar te erkennen en te leren van elkaars ervaringen. Dit zijn essentiële bouwstenen voor verbondenheid, een positieve werkcultuur en een fijne sfeer in het team.”

Kortom, een aanpak die ons aanspreekt en die we graag in de kijker zetten omdat Brainbridge zo belangrijke stappen zet richting welzijnsinitiatieven. Door simpelweg al aandacht te hebben voor welzijn en werkgeluk en medewerkers er zo sterk bij te betrekken zorgen ze voor positieve verandering binnen hun organisatie.

Kunnen we in jouw team of organisatie ook gelukkige medewerkers vinden?
Wil je jullie initiatieven ook in de kijker zetten?
Meld je dan aan als Happiness at Work Hero Case.

Meer over de Week van het Werkgeluk

Ontdek de activiteiten van 2024

 in de gloednieuwe kalender

Naar de kalender

Steun de Week van het Werkgeluk

en onderteken het Werkgeluk Manifest

Het manifest tekenen

OPROEP: Toon ons hoe jouw organisatie werkt aan werkgeluk en inspireer anderen

Meld je organsatie aan

Doet jouw organisatie iets speciaals tijdens de themaweek? Zet je activiteiten in de kijker!

Download de visuals