nieuws

Workshop “How happy employees make happy customers”

By juni 12, 2019 juli 22nd, 2019 No Comments
happy employees make happy customers
happy coffee
customer service employee happiness
Happy Coffee Consulting

Engelstalige workshop met Sarah Metcalfe van Happy Coffee Consulting: How happy employees make happy customers

We zijn super enthousiast om opnieuw een internationale workshop te mogen aankondigen, die zal plaatsvinden tijdens ons slotevenement van de Week van het Werkgeluk op 27 september.

Iedereen is het er ongetwijfeld mee eens dat je klant in de watten leggen één van de sleutels tot succes is voor een onderneming. Je klant het juiste product of de juiste dienstverlening bieden zorgt dat ze willen kopen. Die aankoop een onvergetelijke en positieve ervaring maken zorgt er dan weer voor dat je klanten in de toekomst opnieuw bij je zullen willen aankloppen. Het werk dat bedrijven dus verrichten aan de zogeheten ‘customer journey’ is een belangrijke strategische component waar veel organisaties reeds aandacht aan besteden. En wij voegen daar graag het volgende geheim aan toe om je klanten zich helemaal in de wolken te laten voelen: het werkgeluk van je werknemers.

Één van de positieve neveneffecten van het werkgeluk van je werknemers is immers het sneeuwbaleffect dat al deze positiviteit heeft op de klantentevredenheid. Happier employees make happier customers”. Er zijn wereldwijd verschillende onderzoekresultaten beschikbaar die onderstrepen hoe geëngageerde medewerkers veel meer geneigd zijn om een positieve impact te hebben op de klantenrelaties, en op deze manier hogere verkoopcijfers kunnen verzilveren. (Zo heeft bijvoorbeeld het internationale onderzoek van Gallup het over een stijging van 20% wat de verkopen betreft.)

Precies om deze redenen hebben we Happy Coffee Consulting uitgenodigd op ons slotevenement om inzichten en tips te bieden om het geluk van werknemers én van klanten een extra boost te geven. In deze 40 minuten durende (Engelstalige) workshop, wordt je geïntroduceerd in de ‘hoe wil ik zelf als klant behandeld worden’ mindset en leer je deze inzichten toepassen op de klantenstrategie voor jouw eigen organisatie.

Daarnaast ga je ook naar huis met een hele reeks aan praktische tips omtrent het ondersteunen van customer service medewerknemers. Het werk in deze omgeving kan immers extra stresserend zijn, aangezien het omgaan met (ontevreden) klanten met specifieke uitdagingen gepaard gaat. In deze workshop zal je ontdekken hoe je een sterkere basis voor werkgeluk kan bieden in deze context. Je zal meer te weten komen over hoe je customer service collega’s beter kan ondersteunen, hen kan helpen werken aan hun welzijn, hoe je flexibiliteit kan introduceren in deze uitdagende omgeving, en hoe je hun veerkracht kan helpen opbouwen tegen potentiële negatieve stress.

Happy Coffee Consulting staat garant voor de leuke, energieke en inspirerende manier waarop ze hun inhoud brengen, maar bovenal delen ze zeer nuttige, praktische informatie die je onmiddellijk kan gaan toepassen in je eigen werkomgeving. Een dynamische workshop-ervaring die je niet wil missen!

De persoon die deze workshop in goede banen zal leiden is Sarah Metcalfe. Zij is afkomstig uit Canada maar woont en werkt momenteel in het Verenigd Koninkrijk en is Chief Happiness Officer.

Zij brengt enorm veel expertise met zich mee vanuit haar achtergrond en ervaringen met customer service, bedrijven uit de energie & technologie, en uit een samenwerking met zowel kleine start-ups als internationale bedrijven.

Bestel nu jouw ticket voor het slotevenement

slotevenement 27 september
29 Shares