Skip to main content
Hero CaseNieuws

Werkgeluk bij CE+T Power

By 21 september 2021juli 18th, 2022No Comments

Happiness at Work Hero Case:

De Week van het Werkgeluk zet bedrijven in de kijker die aandachtig zijn voor het (welzijn en) werkgeluk van medewerkers en zich daar duurzaam voor inzetten. 

Vandaag delen we met veel plezier het verhaal van Ce+T Power:

Voor CE+T Power zijn werkgeluk en de voldoening van onze medewerkers essentiële factoren van welzijn en dus van motivatie. Werk is inderdaad een plek waar je de meeste tijd doorbrengt, dus het is essentieel dat je je daar goed voelt. Bij CE+T snappen we dat we veel beter werken in een prettige omgeving en binnen een hecht team. Wij doen dan ook ons ​​uiterste best om een ​​goede werkomgeving te creëren.

We luisteren naar onze medewerkers en nemen voortdurend initiatieven om de werkomgeving aangenaam te maken.

Sommige initiatieven bestaan ​​al een aantal jaren, zoals:

Zorg voor een prettige werkplek en zorg voor de inrichting: We zijn continu bezig met het verbeteren van de werkomgeving. We hebben koffiemachines of een ingerichte cafetaria ter beschikking van het personeel. Ons mooie terras met parasols werd enkele jaren geleden ingehuldigd en laat onze medewerkers genieten van de dagen met mooi weer. We huren een schoonmaakdienst in om een ​​schone, gastvrije en aangename werkruimte te garanderen, omdat we weten hoe belangrijk en aangenaam het is om in goede omstandigheden te werken. Veiligheid is ook een belangrijk punt, de ruimte voor onze medewerkers is veilig.

Onze medewerkers waarderen: We waarderen onze medewerkers door hun tijdens professionele verjaardagen in de kijker te zetten (sommigen hebben hun 25-jarige carrière bij ons al gevierd!), we waarderen nieuwkomers, maar appreciëren ook ieders vaardigheden (skills die ten goede komen aan het bedrijf, sportieve kwaliteiten, enz.).

Effectief communiceren: Het informeren van onze medewerkers is zeer belangrijk voor ons. Inderdaad, iedereen wil graag weten wat er speelt in zijn bedrijf. Daarom organiseren we driemaandelijkse personeelsbijeenkomsten om hen op de hoogte te houden. We hebben ook geïnvesteerd in tools zoals televisies die bij bedrijfsingangen zijn geplaatst voor een effectievere communicatie.

Moedig sociale actie aan: We zien het bedrijf als één grote familie en het is geen verrassing dat er in juli een inzamelingsactie werd georganiseerd om een ​​medewerker te steunen die getroffen werd door de overstromingen. Een ander voorbeeld zijn de liefdadigheidsacties die we organiseren. Tijdens onze laatste actie hebben we onze medewerkers de mogelijkheid gegeven om de verenigingen te kiezen die ze leuk vonden en het was een groot succes.

Een goede sfeer creëren: Het geheim van geluk komt uiteindelijk neer op één essentieel ding: menselijke relaties. We weten dat een goede verstandhouding tussen collega’s belangrijk is, daarom organiseren we het hele jaar door verschillende activiteiten, zoals bijvoorbeeld het personeelsfeest, teambuilding, familiedagen, Sinterklaas voor personeelskinderen enz.  Om deze Week van het Werkgeluk in de kijker te zetten gaan we nu jaarlijks een ontbijt organiseren.

Zorg voor een klimaat van vertrouwen: Tijdens de gezondheidscrisis moesten we het werk aanpassen door een nieuwe manier van werken, het telewerken, toe te passen. We vroegen onze medewerkers bevraagd omtrent met deze nieuwe manier van werken, die erg populair is gebleken. We hebben daarom besloten om één dag per week op deze weg door te gaan om hen meer vrijheid en autonomie te geven in hun werk.

Nog andere initiatieven zijn in ontwikkeling of staan ​​op het punt gelanceerd te worden. Om de mobiliteit te vergemakkelijken, stellen we bijvoorbeeld vanaf 13 september elektrische fietsen beschikbaar. Het idee is al populair bij veel van onze medewerkers, het zal hen in staat stellen te profiteren van sportpauzes tijdens hun lunchtijd en zelfs in het weekend. Een ander punt om te vermelden is de komst van veel jonge mensen binnen ons bedrijf en de organisatie van een dag gewijd aan jongeren om hen samen te brengen en te leren kennen, maar ook om hen te betrekken bij de ontwikkeling van CE + T en een duurzamere toekomst.

Werkgeluk is altijd een belangrijke factor geweest. Dat is des te meer geworden sinds de gezondheidscrisis waarin we al anderhalf jaar leven. Mensen blij maken in tijden van crisis is een echte uitdaging, maar essentieel als je koers wil houden en vooral je medewerkers aan boord wil houden. Daarom hebben we al extra hard gewerkt en blijven we er ons ook in de toekomst voor inzetten om hun welzijn te bevorderen door steeds te bekijken wat er nog beter kan.

Kortom, zoals je ziet: werkgeluk is voor ons meer dan belangrijk, het is meer dan primordiaal, het is essentieel en staat centraal in ons handelen. Natuurlijk zijn we niet perfect en pretenderen we dat ook niet te zijn, maar we doen ons best. 😀

Reasons for success

We vroegen aan Chief Happiness Kim Hilgert van Tryangle Happiness & Well-Being at Work om de drie meest opvallende en sterkste punten te benoemen uit deze werkgeluk initiatieven bij CE+T Power:

Haar feedback:

 – Ce+T Power zet niet alleen in op tastbare en praktische componenten zoals de werkomgeving, sportieve tools of sociale activiteiten, maar ze creëren ook ruimte voor een positieve cultuur met elementen zoals waardering, vertrouwen en sterke communicatie.
– Een dikke pluim voor de specifieke aandacht die besteden aan zowel generatiemanagement als future proof personeelsbeleid.
– Zingeving is eveneens een belangrijke factor in een organisatiecultuur die op werkgeluk wil inzetten, en ook aan deze peiler wordt aandacht besteed door inzamelacties en goede doelen te ondersteunen.

Haar conclusie: een echte happiness at work best practice!

Kunnen we in jouw team of organisatie ook gelukkige medewerkers vinden?
Wil je jullie initiatieven ook in de kijker zetten?
Meld je dan aan als Happiness at Work Hero Case.